خطوط آخر نهج البلاغه ریخت به خاک
غزلی در سوگ مولای متقیان امام علی (علیه السلام).از کتاب حق السکوت(برگزیده جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی) نوشته دوست خوبم محمد مهدی سیار

امام رو به رهایی عمامه روی زمین
قیامتی شد ـ بعد از اقامه ـ روی زمین
خطوط آخر نهج البلاغه ریخت به خاک
چکید خون خدا در ادامه روی زمین
خودت بگو به که دل خوش کنند بعد از تو
گرسنگان "حجاز" و "یمامه" روی زمین(۱)
زمان به خواب ببیند که باز امیرانی
رقم زنند به رسم تو نامه روی زمین:
"مرا بس است همین یک دو قرص نان زجهان
مرا بس است همین یک دو جامه روی زمین... " (۲)
***
...تو رفته ای و زمین مانده است و ما اینک
و میزهای پر از بخش نامه روی زمین!
(۱) چگونه سیر بخوابم در حالی که شاید در "حجاز" یا "یمامه" گرسنه ای حسرت نانی برد.(نهج البلاغه:نامه 45)
(۲) بدانید که امام شما بسنده کرده از دنیا به دوجامه اش و از خوراکها به دو قرص نانش.(همان منبع)
(۳) تصویر از دوست خوبم سید محمد زاهدی است که در سایت عصر انتظار قرار داده است.
+ نوشته شده در دوشنبه هفتم مرداد ۱۳۹۲ ساعت 22:57 توسط سید علی
|